Koh Phi Phi - Reisverslag uit Khao Phanom, Thailand van Arend Monique - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Khao Phanom, Thailand van Arend Monique - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Arend

19 November 2012 | Thailand, Khao Phanom

Ik had al een heel verhaal geschreven maar omdat de waarbenjij.nu app is gecrasht is me verhaald ook weg. Dus dan maar opnieuw.

Met een bootreis van 2 uur komen we aan op het mooie Koh Phi Phi. Omdat het eb is kunnen we niet met een longboat naar Het hotel gebracht worden. Dus dan maar lopen. Pffff wat heet. Helemaal bezweet komen we aan in ons hutje. Maar voor 1 nacht want het zijn 2 ver uitelkaarstaande bedden (foutje) morgen nieuw hutje. Plek hutjes hebben uitzicht op de baai. (Vandaar bat vieuw?) We nemen een duik is de niet zo verkoelende zee en gaan daarna het centrum in om te zien wat er te beleven is.

Dag 2: snorkelen
We gaan voor de middagsessie. Om 1400 vertrekken we met een longboat naar monkeybeach. En ja de naam zegt het al. Hier hebben ze apen. Meer dan zat. We moeten opletten dat ze ons niet willen bespringen. Na monkeybeach gaan we naar Maya bay. Een natuurpark op phi phi ley. Hier mogen we 1,5 uur rondscharrelen. Daarna is het snorkeltijd. We varen om het eiland en daar gaan we snorkelen. We zien allerlei gekleurde vissen en planten Erg mooi. Het staat vast morgen gaan we duiken.

Dag 3 duiken
Monique heeft al een aantal jaren t duikbrevet maar voor Arend was het volkomen nieuw. Toch wel een beetje spannend of de oren geen pijn gaan doen.
We gaan in een aparte groep maar hebben afgesproken dat we de 2e duik samen zullen maken. De eerste duik zal voor Arend gedeeltelijk uitleg zijn.
De eerste duik is geslaagd. Nemo vissen gezien heel veel andere mooie kleurtjes en Monique zelfs een schildpad.
Tijd voor lunch. Lekker broodjes en springen vanaf de bootreling.
Duik 2 dus samen. Op we andere stek. Weer mooie vissen en planten. Ook weer nemo's, lionfish en ook nu schildpadden. Geweldig. Arend zijn lucht is sneller op dan die van Monique dus de instructeur zorgt ervoor dat Monique nog even verder kan duiken met een andere groep terwijl Arend al aan boord gaat. Arend is op maximaal 12 m geweest en Monique op 17m.
Arend zou zijn brevet nu ook wel willen.
We sluiten de dag af met heerlijke seafoot. Een baracuda, mosselen en garnalen.

Dag 4
De laatste al weer. Geocache tijd dus. We lopen vanaf ons strand naar Longbeach naar do lo mee waar de cache ligt. Hier maken we ff een duik van heet is het. We lopen weer terug en komen ook nog 3 apen tegen. Na de lunch gaan we naar her vieuw point. De toch is een ramp. Het is zoo heet en zooo'n hoge klim. Dat een mens zoveel kon zweten wist zelfs Monque niet. Maar het is de moeite waard. We hebben echt mooi uitzicht over het eiland. O de terugweg zijn we blij met onze gekozen route. De terugweg bestaat bijna alleenmaar uit trappen.

Morgen weer tijd om Koh Phi Phi te verlaten en richting Bangkok te vertrekken. Het wordt een echte reisdag:
Met een klein bootje naar de grote boot. Met de grote boot naar wal. Met de minivan naar het vliegveld met het vliegtuig naar Bangkok. Met de shuttlebus naar het andere vliegveld en Bangkok. Met de minivan naar het hotel. Als dat goed komt gaat er meer goed.

• 21 November 2012 - 19:35

Johan:

tís toch een mooi verhaal verhaal geworden het warme water met wat mooie visjes lijkt mij ook wel wat.Jammer dat het eind van de vakantie al in het zicht is.
    Geniet er nog van.
    Groetjes,

• 21 November 2012 - 19:55

Philip En Syta:

Hallo daar. Mooie duikbeleving.nu nog ev,en lekker nagenieten in Dubai. Geniet ervan en maak me niet te jaloers met jullie foto's

Tot binnenkort.