in the jungle te mighty jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Arend Monique - WaarBenJij.nu in the jungle te mighty jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Arend Monique - WaarBenJij.nu

in the jungle te mighty jungle

Blijf op de hoogte en volg Arend

09 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

De komende de 3 dagen gaan wij vertoeven in de jungle van chiang mai. Een beetje benieuwd zijn we wel naar wat ons te wachten staat.
We worden opgehaald door een pick up truck met een soort hokje erop waarin wij dan zitten. Vol verwachting wachten wij op de rest van de groep maar die blijkt er niet te zijn. Wij en de gids. Als hij ons maar niet aan een boom bindt en achterlaat.
Als eerst rijden we naar de tourist police. Ze krijgen een copy van ons paspoort. Zo weten zij dat wij in de jungle zijn. Verder krijgen we uitleg over het alarmnummer 1155 en niet geheel onbelangrijk :follow the guide!!
Dan gaan we naar een lokale markt. Daar doen we de boodschappen voor de trekking. Deze markt is leuk. Niet zoals die in Bangkok. Er liggen ook veel vieze dingen maaaar het ziet er beter uit. Ook levende vissen maar dan niet in een bakje water maar gewoon op hun zij in den bak. Wat zal de partij van de dieren hier van zeggen? Na de markt gaan we naar de waterval. Dit is een grote waterval. Het water komt met zon enorme kracht naar beneden dat we er niet onder kunnen gaan staan. We komen er ook niet bij door de harde wind die er vanaf komt. Het water is heerlijk.
Daarna rijden we nog een stukje en zijn we toe aan lunch. Soep, rijst met wat groente en een gebakken ei. Na de lunch rijden we weer een stukje en is het tijd om de wandelschoenen aan te doen en te gaan lopen. Onderweg zien we heel veel fruitbomen. Bananen, lychie, ananas een soort meloenen. Af en toe komt er ook een zoete lucht voorbij. Na een uurtje of 2 lopen komen we bij het dorp waar we gaan slapen. Terwijl wij het kleine dorp verkennen (ongeveer 30 mensen) maakt onze gids het diner. We krijgen loempia met taugé. Rijst met groente. Een groene curry met kip. En stukjes ander vlees. Van de koe waarschijnlijk. En natuurlijk als toetje ananas! Dan verteld de gids ons om half 7 dat het bedtijd is en dan we om half 8 de volgende ochtend gaan ontbijten! We hebben het nog kunnen rekken tot een uur of 8 door sterren te kijken (3 vallende gezien) maar daarna gingen wij toch ook naar bed. Er is zo weinig aan zonder elektriciteit. Donker is slapen. Zo werkt het daar.
De bedden zijn niet van auping kwaliteit. Het zijn een soort dikke harde tuinstoelkussens. En er liggen genoeg dekens. Dit zou wel eens een lange nacht kunnen worden.......

Dag 2
Om half 8 maat de gids ons wakker. We hebben heerlijk geslapen. Het viel niet tegen.
We ontbijten heerlijk met een zachtgekookt eitje en thee. En weer de ananas.
Na het ontbijt maken we ons klaar voor Een trekking van 4 uur. We zijn wel wat klimmetjes gewend van de LAW maar deze zijn nog steiler en nog langer en dan met 30 graden is het geen pretje! Rond 1300 uur komen we aan in de andere village. Deze is aanzienlijk groter dan de vorige. Hier droppen we de spullen en lopen we en half uur naar de elephant farm. Hier staan 3 huisjes waar geen olifant te bekennen is, laatstaan mensen. Tijd voor de lunch: de gids haalt 3 pakketjes van bananenbladen uit zijn tas. Daarin zitten noodles. Wel koud natuurlijk maar erg lekker! Na 1 uur wachten nog steeds geen olifant!! We zien aan de gids dat er iets niet klopt. De gids belooft ons dat als er om 1500 uur geen olifant is we terug gaan en morgen het ritje maken. En daar istie dan: Bunsi de olifant. Hij had wat vertraging want hij had zichzelf bevrijd en de oppasser moest hem zoeken in de bossen!! Geweldig verhaal!!
Daar zitten we dan op Bunsi. Bunsi heeft er geen zin in vandaag. Hij krijgt regelmatig te horen dat hij door moet lopen! Hij gooide 1x met zijn slurf onderlangs wat zand naar de oppasser hihi. Comfortabel is Bunsi niet. We worden aardig door elkaar geschut in het zitje. Maar het kan de pret niet drukken wij zitten op de olifant!
Na 3 kwartier zijn we weer terug in de village. We verkennen het dorp weer even. Het volk komt net terug van het werken op de maïs/ rijstvelden. Al gauw komen er 4 meisjes met kralenkettingen om Monique heen staan om wat te verkopen. 1 armbandje vond ze wel genoeg maar de meisjes lieten duidelijk merken dag zij dat niet genoeg vonden. Maar 1 is 1 dus pech voor de meisjes. Onze gids heeft ondertussen het eten al weer klaar: loempia met banaan. Een prutje met kip, Aardappel en nog wat groente (voor Monique te pittig! Voor arend heerlijk) en een gebakken ei en natuurlijk rijst en ananas.
'S avonds kletsen we wat met de gids over de verschillen tussen Nederland en Thailand. We worden vergezelt door 2 locals die op deze manier Engels willen leren. Om half 9 wederom bedtijd!

Dag 3
De laatste dag al weer. Naar een stevig bananenomelet ontbijt tijd om te gaan bamboe raften. Men neemt 12 palen bamboe bindt dit aan elkaar en gaan met die banaan. Na 3 uurtjes en een nat pak komen we aan op de plaats waar we met de jeep worden opgehaald, maar eerst nog even lunchen. Soort noodle mie achtig met groente en ei en natuurlijk ananas en dit keer ook meloen.
Na de lunch nemen we afscheid van de jungle en gaan we terug naar t guesthouse.

Hier krijgen we het bericht dat de tante van Monique is overleden. Heel erg treurig. We blijven wel hier in Thailand. Maar treuren er wel om :(
Rest in peace.

Na dat we weer zijn bij gekomen van het nare nieuws proberen we onze zinnen te verzetten op de zondagsmarkt. Een markt vol kleding, eten, tierlantijntjes en andere leuke frutsels. Hier hebben we aardig wat leuks kunnen shoppen.
Morgen laatste dag Chiang mai. De planning : fietsen!

• 12 November 2012 - 15:26

Anita:

Ik heb erg genoten van jullie verhalen zeg over bunzi hoor een heel avontuur,geniet maar lekker .xx

• 14 November 2012 - 19:22

Johan:

Ik heb jullie verhalen ook tot me genomen ,ananas en banaan staan nogal eens op het menu krijg ik de indruk.